La viajera cumple 20!

Lang geleden! Sorry! Maar ik had eerlijk gezegd geen zin om mijn verhaal te schrijven, aangezien ik toch al zo achter loop. Maar stiekem weet ik ook dat jullie hier naar verlangen dus doe ik het toch maar.

Waar waren we? Jullie zitten natuurlijk nog met je hoofd bij het playa en onze broccolisoep. Ik zal dit keer proberen zo min mogelijk in detail te treden, anders komt er aan dit verhaal nooit een einde. Van twee weken geleden moet ik nog vertellen. Gelukkig heeft Mandy vandaag haar verhaal erop gezet dus dan kan ik mooi spieken. Laat ik maar beginnen.

Over dinsdag (2 juni) heb ik niet veel te vertellen, dat gaat snel zo.

Woensdag zijn we in de ochtend naar de sportschool geweest. Dat was wel even chill, maar aan de andere kant is er eigenlijk niks te doen in de sportschool. Alleen kracht, maar dat kan je ook thuis doen. We gingen in de stad flyeren, aangezien de stroom de hele dag uit zou vallen. Het was zelfs op de radio, maar uiteindelijk is de stroom helemaal niet uitgevallen (typisch). In de avond zijn we natuurlijk uit geweest. Naar de salsa met de vrijwilligers die maandag aan zijn gekomen. Was wel een leuke avond, maar niet heel boeiend.

Donderdag had ik echt de slechtste dag ooit op werk. Ik moest het weekend naar Lago Atitlan regelen, maar op het laatst liep het bijna toch mis. De hele dag bezig geweest met regelen, maar uiteindelijk is het toch goed gekomen.

Vrijdag zijn Mandy en ik uit geweest. Was echt een grappige en leuke avond. Verder wil ik hier niet in detail treden. Haha nee hoor zo erg was het niet. Het was gewoon erg leuk en gezellig. Zoveel meer is er niet te vertellen!

Zaterdag gingen we rond 8 uur weg en Mandy en ik zaten redelijk lamlendig in het busje. We kwamen aan bij ons hotel in Panajachel, Lago Atitlan. Er was een papegaai die wel echt irritant was. Zat je rustig op je kamer hoorde je de hele tijd met zo’n stem: Hola, Hola, Hola. Haha Man en ik werden crazy. Maar wij met z’n allen (4 vrijwilligers, 1 meisje Bente & 3 boys, Maaike, Man en ik) even chillen op het dakterras, chillen, douchen, rondje lopen en daarna zijn we gaan lunchen en natuurlijk BARCA Juve kijken. Daarna gingen de boys zwemmen, zodat de chicas chill een beetje door Pana konden lopen. Matthijs was jarig dus we gingen op zoek naar cadeautjes, ballonnen en een Piñata natuurlijk! Het regende de hele dag, dus we gingen terug met de tuc tuc, anders werd de Piñata nat. Wij met z’n vijven in de tuc tuc (Maaik, Man, Bente, Piñata y moi) Wat gezellig. We hadden de Piñata opgehangen, de ballonnen opgeblazen en kaarsjes aangestoken. Matthijs kwam boven en wist van niks, dus dat was wel een leuke verrassing. In de avond gingen we uiteten bij Sunset. Waarvan we helaas niet zoveel van hebben kunnen zien, aangezien het al donker was en erg bewolkt. Er was wel gezellig livemuziek. Daarna gingen we nog naar wat barretjes en uit voor Matthijs. In één van de barretjes hadden ze Amarula!!! Lekker!!! Dat was zo chill, lang niet gehad. Man en ik gingen uiteindelijk vroeg naar huis, want we vonden het niet zo leuk. We kwamen trouwens nog wel de ober die ons had bediend tegen met uitgaan en hij vroeg of Man met haar wilde dansen. Het was echt tijd om te gaan haha. Dus wij naar huis met de tuc tuc (Ja pap, deze keer heb ik wel foto’s en filmpjes, maak je geen zorgen hehe).

Zondag hadden we een tour op de planning staan. We gingen met de boot varen langs drie dorpjes. Tzununa, San Juan en Santiago. We hadden een Spaanse gids. Het was zo lekker om weer even op het water te zijn en om te varen. Ik miste op dat moment de woonboot echt! Het eerste dorpje was heel armoedig en er lagen overal hondendrollen. Je kon echt bijna niet normaal lopen. (Oke dit is wel een beetje overdreven, maar er lagen er wel heel veel!) Ook was er een ‘voetbalveld’, grasveld met niet heel veel gras waar ze een wedstrijd aan het spelen waren. Dit nam ongeveer de hele weg in beslag dus er reden gewoon scooters en tuc tucs door het veld, dus soms lag het spel even stil. Hilarisch wel. Er waren avocado- en koffiebomen. Ook waren er soort van bessen die ze maken voor likeuren. Tzununa was best wel een klim, erg steil, maar daarna had je echt een mooi uitzicht over het lake. Er waren ook wat kinderen, dus ik vroeg of ik een foto mocht maken, vroegen ze Q.10. Dus ik liep maar weer door, ik ben toch nog steeds een student…
San Juan was al wat drukker en toeristischer. Man en ik op de foto met de tuc tuc (voor papa). Het laatste dorpje was het meest toeristisch, Santiago. Wel heel leuk, maar ook wel irritant dat als je aankomt dat de mensen meteen aan je vragen of je wat wilt kopen. Nee, we hoeven niks. Dit dorpje had een grote markt en een hele mooie grote kerk! Ik wilde nog een kaarsje opsteken, maar die konden we nergens vinden. Maar ik heb aan jullie gedacht en gehoopt dat het allemaal goed ging komen. We kwamen weer terug in Panajachel en we gingen nog even lunchen langs het water. Ik had echt een hele chille grote spies met geroosterde groenten en gamba’s. Nom nom nom. Daarna weer terug naar huis en toen was het weekend alweer over. Er begint weer een nieuwe werkweek.

De hele week was het echt koud. Ik had mijn trui aan en shawl om. Papa vroeg op Facetime of ik ziek was, maar het was gewoon echt koud. Het regent heel veel, het regenseizoen is echt begonnen. Brr en stom.

Dinsdag viel opeens mijn plafond van m’n badkamer naar beneden. Naja dit klinkt ook weer overdreven. Maar mijn badkamer heeft geen raam, dus het wordt super vochtig (ik douche altijd vet warm en gelukkig heb ik een warme douche, Mandy niet, dus die doucht soms bij mij, haha goed verhaal he, maar iig) er lieten stukjes van het plafond los. Ik weet eigenlijk niet zo goed hoe ik het moet uitleggen. Maar door het vocht laat er dus stukjes van mijn plafond los. Wat ik dus net ook al heb gezegd. Hoe moet ik dit nou uitleggen?! Maargoed, dat was dinsdag.

Woensdag zijn Mandy en ik samen met Joni sushi gaan eten. Zo lekker!!!! De vorige keer was het echt heel veel met limoen en creme fraiche, maar nu was het echt perfect. We hadden twee soorten sushi (iets van 10 stukken), camaron wings, beef teriyaki, fles witte wijn, water, cocktail er na en dat voor 15€, dat zou je er in NL niet voor kunnen betalen. Daarna gingen we… Je raadt het al, onze heupjes los schudden. Dit keer onze jassen goed in de gaten gehouden (helaas eigenlijk, want volgens mij ben ik de vorige keer vergeten te benoemen dat die politie boy die ons hielp met Mandy’s gestolen tas, camera en spijkerjasjes (die mis ik nog steeds heel erg eigenlijk) echt een cutie was) en konden we lekker dansen. Haha nou Mandy ging lekker. Ze heeft een nieuw drankje ontdekt: Cosmopolitan. Overtreft dit haar Malibu Cola of Limonade con Soda? Ben benieuwd. Mandy ging even een klasje volgen met haar Cosmopolitan. Ze stond achter de leraren en ze moest zo hard lachen dat haar drinken uit haar mond spoot. Die leraren keken achterom en voelden natuurlijk die spetters. IK KWAM NIET MEER BIJ!! Hilarisch. Maar je had er bij moeten zijn. (hehe) Joni ging ook wel lekker, ons danseresje. Was een zeer leuke avond!

Donderdag 16:00 lokale tijd werd ik al gefeliciteerd met mijn verjaardag. Wat voor mij heel raar was met het tijdsverschil! Voor mij was het gewoon nog donderdag 11 juni, een normale werkdag. Lieve berichtjes al gehad vanuit Nederland en papi & mami hadden zelfs een wekker gezet, wat een schatten. Ook nog even met lieve Lies gefacetimed. Han en Lean feliciteerden mij ook nog terwijl ze aan het slaapwandelen waren… ;-)

Papi en Mami belden nog een keer om 8 uur ’s ochtends (Nlse tijd) maar toen sliep ik al. Vrijdag half 7 ’s ochtends werd ik wakker en Ik was jaaaarig!!! Jeeeejj, 20! Wow echt raar eigenlijk. En ook vooral raar dat ik hier jarig ben. Ben altijd in NL jarig geweest volgens mij. Lieve Mandy had een heerlijk ontbijtje gemaakt. Scrambled eggs met oreo cake en jus. Nom! En een lief cadeautje. Een hele leuke pet (wat een goede smaak heeft ze! Grapje, zelf uitgezocht hehe). Daarna moest ik gewoon werken. Gelukkig mocht ik op werk even skypen met broederlief. Die was sushi aan het eten. Tja verjaardagen moeten gevierd worden. Ook nog even gebeld met papa en mama en geskypt met Suus & Cata uit Barca! Lieve mensen. Tijdens de lunch hadden we kip met zwarte tortilla’s, erg typisch van hier en alweer chocoladetaart. Het was wel erg gezellig en lekker. Ook leuk van werk dat ze dit zo hadden geregeld. Ik voelde me steeds meer jarig! In de middag even boodschappen gedaan voor in de avond. We zouden gaan chocoladefonduen. Met Maaike, Mandy, Joni, Evelin, Isabel en een Amerikaans meisje. Maar die kwam niet meer mee-eten. Mandy had ook nog nacho’s gemaakt. Haar receptje hoor. Het was heerlijk en heel gezellig. We hadden ook zelf mojito’s gemaakt dus het feestje was aanwezig. Ook kwam de broer van Isabel nog mee-eten. Helaas regende het weer heel hard. Na het eten kwamen er nog twee Guatemalteekse vrienden (Ja, twee zelfs, zoveel vrienden hier...) en het nieuwe Amerikaanse meisje kwam ook nog met wat andere Amerikaanse vrienden. Het werd nog een drukke bedoeling! Daarna mocht ik de Piñata Elmo kapot slaan. Het is gelukt!! Wel zielige Elmo. Dus ik zei tegen iedereen: ja jullie mogen snoep pakken, iedereen dook op de grond en al het snoep was opeens weg!! Haha wow, that escalated quickly. No snoep meer voor mij. Daarna gingen we nog uit, het was echt een rare avond uitgaan, maar uiteindelijk wel heel gezellig.

Zaterdag werd ik wakker (gelukkig) en besefte ik dat ik gister gewoon jarig was en nu 20 ben. Toch raar om het hier te vieren. Vandaag gingen Mandy en ik naar een hotel met Spa. Heerlijk, wat waren we hier aan toe. We gingen met de chickenbus. Dit is een publieke bus, echt zo’n oude schoolbus. Wat niet heel veilig is, maar wel leuk om een keer mee te maken. Althans, Mandy vond dit maar niks. We hadden eerst een verkeerd busje genomen, dus we moesten er nog 1 nemen. Maar uiteindelijk zaten we in de goede bus op naar Las cumbres. Het hotel. Gelukkig wist die vent van de bus waar we moesten stoppen, want anders waren Mandy en ik er geheid langsgereden. Er pasten zowat geen mensen meer in de bus, althans, dat dachten wij. Voor een plek voor 2, konden er wel drie mensen op de bank zitten hoor. Ja, Man en ik met 1 bil op de bank naast al die mensen. Gewoon door het kleine gangpad kwamen er weer steeds mensen bij, wat voor ons onmogelijk leek. Maar met duwen kom je er blijkbaar altijd. We stapten uit en kregen onze kamer. Met bad ayeah! Zo fijn!! We gingen lunchen en daarna hadden we een massage. AUW!!! Zo pijnlijk haha, ik lag er echt spastisch, het was niet echt ontspannend. Maar ik dacht dat het wel even goed voor me was, aangezien mijn rug natuurlijk weer pijn deed. Daarna ging ik 2 keer in bad. WAUW!!! Dit is zoooo goed. I love bad. Ik mis zo erg het bad bij papi en mami. Ik ga altijd in bad als ik in Lisse ben. Toen ik er in zat, gaf het me zo’n goed gevoel. Het weekend ben ik drie keer in bad geweest!!! Zo heerlijk. Haha ja het was echt geweldig. Waar een mens wel niet blij mee kan zijn. Tijdens het avondeten hadden Man en ik Limonade con Soda (heerlijk) en een groot bord met vlees. Lekker! Daarna lagen we rond 9 uur al in bed, helemaal ontspannen en voldaan. In de ochtend werden we vroeg wakker en ik was redelijk verkouden (voelde het al aankomen) dus we wilden de sauna in. Maar deze was totaal niet heet. Dus toen zijn we maar gaan ontbijten, nom nom, zo'n chill ontbijt, pancakes (kijk op fb voor foto)! Behalve het drankje. Papaya met soya melk IEL!!!! Haha echt goor. Daarna hadden we onze gezichtsmassage en ging ik weer in bad. Even douchen, omkleden, spullen pakken en naar huis. Man en ik wilden de taxi terug pakken. We wilden niet meer in die stink bus, ook omdat ik mij niet zo lekker voelde. De taxi was maar 15€, maar ze keken ons echt aan van wow dat is echt duur, willen jullie echt taxi nemen. JA! Maar het lukte niet ofzo. Maar opeens vroeg de yogaleraar. Ja willen jullie met mij meerijden? Ik ga toch naar Xela. Dus wij ja is goed als het mag! Dus dat mocht, we hadden gewoon een lift in een normale auto. Challaa! We hadden nog wel even Q.100 achtergelaten, wel zo netjes (lief van ons he). In de avond hebben we even bij de Indiër gegeten, wat ook wel handig is voor verkoudheid. Mijn neus kwam lekker los door het pittige eten. In de avond nog even Gossip Girl gekeken (ritueel na elke dag, wat gaan we dit missen als we 10 dagen op reis gaan) en daarna gaan slapen. Ik had best wel hoofdpijn en ben vandaag (maandag) ook niet gaan werken. Ik voel me nog niet top. Geen stem en erg verkouden en hoofdpijn. Maar het komt allemaal goed.

Deze week verder werken, nog niet echt veel plannen. Mandy en ik hebben recepten opgesteld, zodat we elke dag gaan koken. Als we dat allemaal gemaakt hebben (maandag t/m donderdag) dan mogen we vrijdag uiteten. Maar Joni vroeg vandaag of we morgen mee pizza gaan eten, omdat zij woensdag, heel jammer!!!!!, Xela verlaat en terug naar Pana gaat. Dus dat gaat alweer niet werken dat thuis koken, haha. Terwijl we het zo goed proberen.

Vanavond zouden Man en ik ook gaan kickboksen, maar ik ga denk niet, terwijl ik er wel echt zin in. Eerst maar even goed uitrusten, want we gaan dus aankomend weekend een 10daagse trip maken. We gaan naar Rio Dulce, Tikal (Maya), Flores en Semuc Champey. Ik ben echt benieuwd en heb er wel echt veel zin in!

Ohja, vanochtend was het echt vet warm, heel veel zon en nu regent het weer echt keihard. Zo jammer. Heb ik verder nog iets te melden?

Wat we missen aan Nederland:

Rossi:
- Hockey (even lekker rennen)
- Bad
- Nasi

Mandy:
- Kledingkast
- Broodje filet Americain
- Stinky en Kissy (haar katten)

Missen jullie ons ook al?
XOXO

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!